Kényszerű szoftverfrissítés 2.0
Túl vagyunk egy-egy fordulón. Idemásolom a kérdéseimt, az arra adott válaszokat, illetve azt a választ, amit ma írtam nekik. (Elég hosszú post, de érdemes végigmenni rajta. Alul nyomjatok a Tovább gombra.)
Sajnos a kérdéseimre nem kaptam választ, ezért újrafogalmazom őket és lesznek ezúttal újak is.
1. Minden egyes Nokia boltban kötelező a szoftverfrissítés, és ennek betartását ellenőrzi-e a Nokia? Ha igen, akkor hogyan?
2. Amennyiben elfogadjuk szabályként a kötelező szoftverfrissítést minden szervizre beadott készüléknél, akkor miért nem ingyenes az adatok, (esetleg szoftverek) visszaállítása garanciális időn belül (legalább)? Hiszen a gyártó kényszerít rá valami olyasmire, ami elkerülhető lenne, vagy ami otthon is elvégezhető. Hiába végzem el a frissítést otthon, ha egy hardver gondnál mégis újratelepítik a szoftvert a mobilon.
3. Hogyan kompenzálja a Nokia azokat a telefon tulajdonosokat, akiknek a fizetős szoftverük volt közvetlenül mobilnetről a mobilra telepítve?
4. Megtéríti-e a Nokia a mobilon tárolt, jogvédett zenei tartalmak árát, amelyek nem lehet tovább másolni, azaz backupolni sem?
Végül egy megjegyzés: nehezen hihető, hogy egy okostelefon ugyanannak a szoftvernek az újratelepítésével gyorsulna a későbbiekben. Hiszen ez maximum csak addig lesz így, amíg vissza nem töltik rá a szoftvereket, a képeket, zenéket, adatokat, kontaktokat.
Ez az érv akkor elfogadható, ha valamiféle megalapozott szakvéleménnyel, mérésekkel alátámasztanák.
Erre pedig én ezt válaszoltam ma:
"Összességében nem kaptam (engem) kielégítő, megnyugtató válaszokat, de annak örülök, hogy a Nokia legalább elgondolkozik azon, hogyan lehetne ezen változtatni, sőt, azon gondolkozik el, hogy lehetséges-e az, hogy a rendszer nem jó. Ennek nagyon örülnék.
Sajnos a felhasználói kézikönyvből kimásolt válaszokat nem tudom válasznak tekinteni, hiszen nem arra vagyok, voltam kíváncsi mi erre a szabályozás, hanem arra, hogy az a szabályozás, szabály MIÉRT van. Nyilvánvaló, hogy a Nokia levédi magáét mindennemű felelősségi kérdésben, csak nem biztos, hogy ez jól is van így. Illetve ismét visszakanyarodok oda, hogy minden abból indul ki, hogy a Nokia valamit kötelezővé tesz, ami véleményem szerint kifejezetten felhasználó ellenes lépés.
Olyannyira az, hogy ki fogom kérni ezzel kapcsolatban az Fogyasztóvédelem véleményét, mert most is azt tartom, hogy legenyhébben szólva is kifogásolható az adatok visszaállításáért pénzt kérni az ügyféltől.
A személyes adatok védelméről: nem tudom elképzelni azt, hogy a Nokia ne tudna egy olyan zárt rendszert programozni, felügyelni, működtetni,majd auditáltatni, amely rejtve tartja az adatokat a bolti dolgozók elöl, ne adj isten meghatározott idő után törli azokat. Biztosan van erre lehetőség, csak utána kellene menni. És egy kérdés: amikor pénz ellenében állítanak vissza adatokat, kontaktokat, akkor mi a helyzet a személyes adatok védelmével? Ez esetben nem sérülnek?
Azt hiszem az alapelgondolással van gond. A Nokia (hibásan) feltételezi az átlagemberről is, hogy tisztában van olyan fogalmakkal, mint "szoftverfrissítés", "szinkronizáció". Attól, hogy valakinek van mobilja, még nem biztos, hogy van számítógépe és internet elérése. Amíg nem tudjuk biztosan, hogy az emberek 100 %-a rendelkezik az előzőekben foglalt dolgokkal, nem várhatjuk el tőlük, hogy frissítsék mobiljuk szoftverét. Higgyék el: az emberek nagy többsége nincs tisztában a készülékének tudásával, és éppen ezért tartom tisztességtelennek a frissítés után, a visszaállításért való pénzt kérést."
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.