Nokia N97 first look

2009.07.01. 15:54 eviblyy

Vannak már tapasztalatok, csak időm nincs nagyon részletesen megosztani őket:-) Szép, nagy, fehér, és a PC Suite-tal nekem is meggyűlt a bajom. De nagy nehezen sikerült felimádkozni a legfrissebbet a gépemre, a szinkron is megtörtént azóta. Pár fotó:

 

 

Nem zavar a fehér, de azért ekkora készüléknél kicsit furcsa. A rezisztív kijelző érzékenysége egyelőre nagyon meggyőző, a listáknál a duplakattintást kell kicsit szokni, ahogy az 5800-nál is kellett.

 

 

Furcsa az is, hogy a billentyűzeten a szimbólumok színe alig üt el a rendes gombokon lévő karakterektől. A feketénél ez nem volt gond. Itt sem az, csak érdekesség. A balra helyezett navipad nem zavaró, de szokni kell, hogy ott van. Gyakran hozzá sem nyúlok. A gépelés gyors, de ha sok szimbólumot használ az ember, akkor külön menüben kénytelen turkálni. Az ékezetes karakterek könnyen elérhetők a jobb alsó sarokban lévő nyilacska megnyomásával. 

Erre tovább a többihez>>>

 

 

"Csak" három sor gomb. A HTC TP2-nél ez 5 (!), de ott meg is van az eredménye grammokban, és centikben mérve. Az N97 így arányaiban kicsi és könnyű marad.

 

 

Az összes fontos infó elovasható a mechanikán: 32GB, AF 5 MP Carl Zeiss, nHD 3,5", A-GPS, Bluetooth 2.0, WLAN, 3G HSDPA, USB 2.0, FM RDS. A nyitás-csukás finoman, halkan történik. Kár, hogy nem lehet vízszintes helyzetbe nyitni, időnként szükség volna rá.

 

 

Felül a 3,5-ös jack és a bekapcsológomb. A widgetek ilyen fajta rendszere nekem egyelőre sokkal szimpatikusabb a koreai mintáknál. Ezek mind nagyok, átláthatók, igaz az is, hogy egyszerre maximum ötöt pakolhatunk ki a főképernyőre. Egyetlen vízszintes simítással eltűnnek, csak az óra, a dátum és az aktuális üzermmód marad fent.

 

 

A csomag tartalma: képernyőböködő pöcök, törlőkendő, töltő, USB-kábel (tölti a készüléket), távirányító a headsethez, headset (nem fülbecuppantós), végül egy átalakító. Ezzel a microUSB-ből régi vastag és új, vékony nokiás töltőcsatlakozót varázsolhatunk. Az N97-en egyébként közvetlenül már csak a microUSB áll rendelkezésre a töltéshez. Memkártya nincs, de érthető a 32 gigás belső memória mellett.:-) Ettől még lehet tenni bele, a slot a hátlap (körömmel, tépve) lefeszegetése után, de az aksit helyén hagyva érhető el.

 

Egyelőre ennyi, ha lesz új tapasztalat, jönnek azok is...

 

Címkék: nokia symbian first érintőképernyő look n97

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstopmobil.blog.hu/api/trackback/id/tr11220238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarruken 2009.07.01. 18:02:16

Csak most erkezett meg hozzank az N97? Kicsi piac ez a magyar. Hetfon itt a londoni Nokia-boltban mar tizesevel voltak kiallitva az N97-ek, minden szinben vegigtapizhattam, kiprobalhattam rajta mindent...

Engem egyebkent ez a billentyuzet sem gyozott meg es az E75-e sem, az ezereves HTC TyTn I-esem ezen a teren meg mindig lekorozi mindkettot.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.07.02. 12:33:20

Gratulálok Dani, nagy ember vagy! A lófasz kifundálásánál véletlenül nem voltál jelen?

eviblyy 2009.07.02. 12:38:24

Hát, látod, nyomorult magyar újságírók ezen a szerencsétlen magyar piacon csak most juthatnak hozzá egy ilyen szuper termékhez;-)

Egyébként ha már QWERTY billentyűzet: a Touch Pro 2 sztem eddig a legjobb, nézd meg, azt meg lehet-e tapogatni valahol Londonban:-D

Win Elen 2009.07.09. 20:04:00

Nekem tovabbra is tetszik nagyon ez a telefon... mint mar regebben irtam is ez lenne az egyetlen alternativa Nokianal amire lecserelnem az E90-est. Amit nem tudok elkepzelni, hogy a balos navi-t hogy szoknam meg. Az a legfurcsabb.

Meg erdekelne, hogy reagal e olyan jol a touch (szoftver) mint a szifon. Mert HTC ebben szerintem leveri a Nokiat, mar ami konzekvenciat az 5800-asbol le tudtam vonni, azt meg az elobb emlitett

eviblyy 2009.07.10. 10:32:27

Még a balos navit a legkönnyebb megszokni. Sokszor nem is használtam, de netezésnél a linkek közti lépegetéshez jó volt nagyon. Mert hiába duplaklikk és zoomol, az plusz egy mozdulat.

A kijelző érzékenység sztem okés, jobb az 5800-nál. De más, mint az iPhone, hiszen eltérő a technológia is. Az a könnyedség nincs meg, de sztem azt senki nem tudta egyelőre utánozni, amit az iPhone tud.

Szal nem rossz, de nagyon túlárazták az N97-et. Várni kell, míg lemegy az ára, vagy bekerül a szolgáltatókhoz.

Win Elen 2009.07.10. 19:43:37

Hat en is az a kateoria vagyok akinek a lelektani hatar a 100 huf

99E es mar rohanok is erte. (kovezz meg erte, de nekem a hasznaltsaggal sincs bajom, bar ezek nem azok a kategoriak, amik egy honap mulva tomegesen jelennek meg toredek aron)

süti beállítások módosítása