Tipp: így másoljon névjegyzéket Outlookból Gmailbe

2010.01.18. 16:11 eviblyy

 

Egyre több Android rendszerű készülék kerül a kezeim közé és ezért egyre többször szembesültem a címben foglalt problémával. Sajnos nálam ez alapban probléma, mert a dokumentációk, YouTube-videók és a Microsoft Help oldala szerint is ez egy rém egyszerű feladat, nekem mégsem akart összejönni.
 
 
Androidos kontaktlista a telefonon
 
Az alapfelállás: a Google és persze ezzel együtt az Android teljesen elszakad az offline élettől és mindent a neten, azon belül is a Gmail felületein szeret(ne) intézni. Ennek következménye, hogy a felhasználó is kénytelen új megoldások után nézni, ha egy androidos készüléket szerez be magának. Hogy ez az irány jó-e, az nem e bejegyzés tárgya, de ha valakinek van véleményem, ossza meg nyugodtan.
 
Egy androidos mobil névjegyzéke PC-vel (közvetlenül) nem szinkronizálható, vagyis nem úgy, ahogy eddig lehetett. Én is, és még gondolom emberek ezrei az Outlook (Express) névjegyzékébe mentették az évek alatt felgyülemlett számait, adatai, mail címeit, hiszen eddig a mobilgyártók szinkronizációs szoftverei a Microsoft levelező programját használta adatbázis tárolónak. A Google nem: az ő megoldásuk szerint a mobilt már nem kell (szükséges) a számítógéphez kapcsolni, hiszen az másodpercek alatt képes kapcsolatot építeni Gmail fiókunkkal és az ott tárolt névjegyzékünkkel. Amennyiben azok ott vannak, de az előzőekben tárgyalt dolgok miatt azok ugye nincsenek ott. De hogy kerülhetnek oda?
 
 
Hogy eleve miért nincs vCard formátumba való exportálás, azt csak a Teremtő tudhatja
 
A Gmail Címtárat persze felkészítették erre és van lehetőség máshol tárolt névjegyzék CSV (comma separated values, ami egy Excelben értelmezhető, megnyitható, szerkeszthető formátum) és vCard formában való importálásra. Amikor még optimista voltam, a CSV-t választottam: ezt az Outlook Fájl/Importálás, exportálás menüpontján belül az Exportálás fájlba pont kiválasztásával érhetjük el. Értelemszerűen végig kell kattintgatni a folyamatot, aminek a végén kapunk egy CSV fájlt, mely tartalmazza outlookos kontaktjainkat. Ezzel a lendülettel meg is próbáltam a Gmail/Címtár/Importálás menüpont alatt beolvastatni, ami meg is történt, csak éppen egy, a mobil által értelmezhetetlen adattömeg keletkezett.
 
 
Az örvendetes végeredmény: kontaktok Gmail alatt
 
Az egyes kontaktok nem névként, hanem „Ismeretlen elem”-ként szerepeltek, amit szinkronizálás után a mobil is így mutatott, ergo használhatatlan volt. Az egyes elemekre kattintva persze ott voltak az információk, de hiába, hiszen ez így kereshetetlen. Ekkor megpróbáltuk (utólag kiderült, tök fölöslegesen) szerkesztgetni a CSV fájlt, és több kör után sem sikerült rájönni, hogy mi a bibi. Az összes „how to” cikkben, videóban mindenkinek simán ment, működött, úgyhogy elfogadtam, hogy ez nekem valamiért nem jön össze. Okként felmerülhet az, hogy a névjegyzékem egy évek óta növő valami, amit sok telefonban járt már, a címkéket, a vezeték és utóneveket nem egységesen mentettem el, de talán rajtam kívül sokan vannak még így ezzel.
 
 
Az exportálás panel
 
Mindezek után ráfordultam a vCard megoldásra, amely során gyorsan kiderült, hogy az Outlook nem tud az egész névjegyzékről egyetlen vCard fájlt gyártani, ami jóformán hihetetlen. Ha mégis tud, és valaki birtokában van ennek az értékes tudásnak, ossza meg velem. Sejtésemet a Google keresésemre jött eredmények kezdték erősíteni, ugyanis weboldalak tonnája foglalkozik az Outlook adatok vékárdosításával. Persze mind fizetős, amelyek trial módja csak azt engedi, hogy max. 15 névjegyet emeljek át vCard-ba.
 
A részletek említése nélkül maradjunk annyiban, hogy egy bizonyos szoftverrel sikerült a konvertálás, ami után nagy levegőt véve megkezdtem a Gmail importálást ráengedni ezúttal már az egész névjegyzékemet tartalmazó vCard állományra. A művelet sikerült, a Gmail címtáram már tartalmazza a névjegyeket, olvashatók, a mobiltelefon szinkronizálás után felismeri őket, csak egyetlen bibi van: a vezeték és utónevek rendszere nem egységesíthető, de annyi baj legyen.

 

Címkék: gmail címtár outlook exportálás

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstopmobil.blog.hu/api/trackback/id/tr291682265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2010.01.28. 18:08:40

mer' kell neked mindig minden új dolgot kipróbálni... :)))))

eviblyy 2010.02.06. 22:36:45

@thtomas: bocsi, véletlenül kimoderáltam a kérdésed, nem volt szándékos, rossz linkre nyomtam.:-( Kérlek kommenteld ide a mail címed, küldöm az infót.

thotmesz 2010.02.06. 22:53:28

Köszi a gyors választ.
Megpróbáltam egyesével, hát nem ez a jó megoldás, a képeket sem veszi át, meg túl sok a kontakt is.
a mailcímem: drtasi@mail.datanet.hu
Köszi előre is: tasi

hexend 2010.02.23. 12:30:37

Hali!

Köszi az ihletet, hogy nem kellett tovább szívnom a csv-vel.

Találtam egy áthidaló megoldást a törtparty szoftverek helyett.

(Outlook 2007, Vista SP2)

- Első körben kimentettem az outlook névjegyeimet egy excel táblába (file/import-export/fileba/microsoft excel)
A fölösleges oszlopokat eltávolítottam, a telszámokat cserével átformáztam +36-osra.

- Létrehoztam egy temp névjegy tárolót (outlook mappalistán jobb gomb, új mappa/név)

- Ebbe visszaimportáltam a szerkesztett excel táblát (file/import-export/más prog.-ból vagy fileból/excel).

- A temp tárolóban kiválasztottam az első nevet, utána shift+end ez kijelöli az összeset utána jobb gomb küldés névjegyként.
Ez eltartott legalább 15-20 percig, közben az outlook nem válaszolt (500 névjegy, C2D E6400 CPU), de létrejött egy levél, aminek a csatolmányában fel volt sorolva egyenként az összes névjegykártya (vCard)

- jobb gomb az egyik csatolmányon és az összes kijelölése.

- másolás

- Beillesztés egy tetszőleges mappába, javaslom hogy a gyökér könyvtárban valami egyszerűbb néven, pl c:\nevjegy

- ez is elszüttyög egy darabig, de lefut. Utána elég necces lett volna egyenként feltölteni az 500 db névjegyet a G-mail-be

- parancssor (start/futtatás/cmd/enter)

- cd c:\nevjegy

- copy /B *.vcf all_in_one.vcf
Ez egyesíti az összes vcf file-t egy all_in_one.vcf-be

-Ezt már nyugodtan lehet importálni a G-mailbe és mehet a szinkron.

Sok sikert!

eviblyy 2010.02.23. 12:45:19

@hexend: Hát, minden tiszteletem a tiéd, hogy ezt így végigtoltad:-) A többieknek meg akkor itt egy újabb megoldás, ami működik. Köszi, hogy megosztottad!

stein.adam 2010.03.19. 10:30:23

@hexend: Köszi! Sok-sok keresés után a te módszered voltaz egyetlen, mely TÖKÉLETESEN működött!

Pásztor Tibor · http://pasztortibor.hu 2010.04.12. 14:23:34

Nokián elmentettem az összes kontaktomat az SD-kártyára. Ez vCard formátumban megy. Utána az SD-t áttettem a Legendbe, importáltam. Megkereste az SD-n a vCardokat, és még azt is megkérdezte, hogy a GMailba tegye vagy a telefonba. 750 névjegy átment kb. tíz perc alatt kikapcsokkal-kártyacserékkel.

A. B. Normal 2010.04.16. 13:53:09

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Örök hála, végre minden úgy, és ott, ahol kell.

mindenhova 2011.01.01. 13:23:50

Szerencsére én rendszeresen elmentettem a névjegyeket (mások hibáiból okulva) így csupán onnan kellett folytatnom, h.: parancssor (start/futtatás/cmd/enter) ... :) Így 4 perc múlva köszönöm szépen a segítséget, hálám üldözzön benneteket!:)

portobello 2011.01.15. 13:44:58

@hexend: Szia!

Képzeld nekem is sikerült félig átvinni az outlookból az adatokat a gmailre. A nevek és a telefonszámok átmentek, de azon kívül semmi. Azt hiszem teljesen úgy jártam el ahogy leírtad. Excel> a felesleget eltávolítottam> stb. Mégis az e-mail címek, a címek, bejegyzések lemaradtak.
Tudsz véletlenül valami megoldást erre.

viper73 2011.07.17. 15:37:46

Ha új névjegyem van akkor Outlookba mentem vagy a Galaxy Tab Névjegyzékbe de ott a készülékbe-t választom.
Mivel a szinkronizálás , működik evvel nincs is gond.
Utána a Google Apps Migration for Microsoft Outlook programot használom ami az Outlookból átviszi a Google névjegyzékbe az adatokat egy kattintással.
tools.google.com/dlpage/outlookmigration

sanyibohóc 2011.11.04. 22:49:00

Kedves hexend@hexend! minden próbálkozásom ellenére meghaladta a tudományom hogy a névjegyeimet feltöltsem az outlookból gmail fiókomba, és abból van közel 2000. Tudnál ebben nekem segíteni távsegítséggel?

wicken 2012.10.15. 18:24:18

@hexend:

amit írtál tökéletes, ingyenes megoldás, de kicsit egyszerűsítenék rajta. :)

nem kell excel, meg importálgatás sehova.
egyszerűen kattints a névjegyalbumra, jelöld ki az összes névjegyet, jobbklikk bármelyiken és "küldés névjegyként". ekkor legyártja a küldendő e-maik-t, benne mellékletként a sok vCard-al.

innen már mehet a mentés, egyesítés, feltöltés.

eszgyé 2012.10.23. 08:14:27

@wicken: Szia!
Bizonyos esetekben jól jön az az Excel export-import. Nekem pl a régi telefonon egy nagyon régóta bővülő névjegyzékem volt és abban a telefon számok valamiért az "egyéb telefon" kategóriában voltak, amit a gmail nem jól értelmezett. Ezeket a kiexportált Excel táblázatban pár pillanat alatt áthelyeztem a "mobiltelefon" oszlopba, amit már gond nélkül értelmez a gmail és az okostelefon is. No meg ha már foglalkoztam vele, összefésültem a telefonos névjegyzéket az Outlook névjegyzékkel, úgyhogy most már csak egy adatbázisom van. Szóval szerintem tényleg kihagyható az első pár lépés, de csak ha má eleve tökéletes a címjegyzéked!
És millió köszi a megoldás kitalálójának!!!

Norberto1979 2015.01.22. 10:31:13

Sziasztok!

Én a Google Apps Sync helyett, ami 2014 augusztusa óta nem ingyenes, egy új programok használok az Outlook és Gmail közötti szinkronizációra. A program neve EVO Collaborator for Outlook.
Ha érdekel, olvashatsz róla a blogomban, ami a szinkronizálással foglalkozik.

gmailszinkronizalas.blog.hu/2015/01/22/gmail_nevjegyek_es_naptar_szinkronizalasa_az_outlookkal

László Szelestey 2017.09.29. 16:00:49

@hexend: Tényleg működik excel nélkül is, és az MS Outlook maximum 50-70 névjegyet tudott egyszerre küldeni.
Köszönettel,

süti beállítások módosítása