Kényszerű szoftverfrissítés

2009.07.22. 10:40 eviblyy

Olvassátok el a kérdésem, majd a Nokiától jött hivatalos választ. Nektek mi erről a véleményetek?

"Szia,

 

A kérdés: miért, illetve milyen (jog)alapon kötelezik a Nokia tulajdonosokat arra, hogy a szervizbe, hardveres gonddal beadott mobiljukon kötelezõ jellegû szoftverfrissítést hajtsanak végre, még az ügyfél kifejezett tiltakozásának ellenére is.

Velem is megtörtént és most egy ismerõsöm is hívott: tele van szoftverezve a készüléke, mindössze egy elõlapcserére van szüksége, ennek ellenére csakis úgy veszik be a készüléket, ha azon szoftvert frissítenek és ezzel minden adat, szoftver elveszik. Azt pedig (ingyen) nem vállalják, hogy a frissítés után visszaállítsák az eredeti állapotot.

Kezdõ, átlagfelhasználók esetében ez nagy gond, nem is nagyon tudják, hogyan kell adatot menteni. De az igaz, hogy õk otthon nem végzik el talán sosem a firmware frissítést. De a pro, haladó usereknek, akiknek a telefonjukon mindig a legfrissebb szoftver van (ahogy ebben, és az én esetemben is annak idején) ugyan miért kellene teljesen értelmetlenül elvégezni a frissítést, kényelmetlenséget okozva, idõt húzva ezzel?

Szerintem ez egy nagyon rossz gyakorlat. Javasolnám, hogy akinek a legfrissebb szoftver van fent, ne frissítsenek és akkor a telefonjukat minden porcikáig kihasználó tulajdonosok is bátran mennek szervizbe.

 

(Jelen pillanatban az ismerõs Nokia szervizest keresem, hogy csinálja meg az elõlapcserét szoftverfrissítés nélkül. Ez azért elég ironikus, nem?)"

A válasz:

"Alapjában véve a szoftverfrissítés valóban kötelező eleme egy javítási eljárásnak, ugyanis ezzel kiküszöbölhetünk bizonyos hibás működéseket, még akkor is ha pl. ugyanazt a verziót frissítik.

Ez hasonló ahhoz, mint amikor a számítógép is egy idő után lelassul, hibaüzeneteket ad ki, stb. és ezt egy operációs rendszer (pl. Windows) újratelepítéssel orvosolják. Ilyenkor a telepített programokat/alkalmazásokat újra kell telepíteni. Mivel készülékeink egyre inkább hasonlítanak egy számítógépre, ez (is) a velejárójuk.

Ugyanakkor azt is fontos tudni, hogy mindenkinek saját érdeke és felelőssége, hogy folyamatosan mentse az adatait.

Megköszönjük, ha Ti, újságírók, segítetek azzal, hogy az adatmentés fontosságáról tájékoztatjátok a felhasználókat." 

Címkék: nokia szerviz firmware szoftverfrissítés

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstopmobil.blog.hu/api/trackback/id/tr581260532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aDoayen@HWSW 2009.07.22. 11:12:39

a Sony Ericsson dettó...
ULTRALOOOL, hogy az összekarcolt hátlap cseréje miatt is frissíteni akartak... mondtam is h forget it...

Win Elen 2009.07.22. 12:34:49

Hat ez jo. A valasz a kerdessel baromi relavans viszonyban all. Ha valoban ez a problema megoldasanak az egyetlen vagy legalabbis elengedhettlenul fontos modja, es frissiteni kell akkor oke. De itt automatizmusrol beszelunk. Igy az erv, csak bizonyos esetekben elfogadhato, es a szervizelt keszulekek eseten sem mindig all parhuzam a javitas oka es modja, valamint a Nokia kotelezo frissitesi igenye kozott.

Raadasul, ha en nem akarom akkor nem kell. Lasd Windows-os pelda.

Illetve a jogai sem adottak, hogy az en keszulekemben ilyen frissitest vegezzen az en beleegyezesem nelkul. Ahogyan en azt vallalom, hogy nem torom fel, nem modositom a szoftvert, IMEI-t stb. Ha kedvem van tuzbe is dobhatom. Azrert van itt nemi fogyasztovedelmi problema. Meg talan jogi.

Mar ha tenyleg full automatikusan frissitgetnek.

süti beállítások módosítása