Blackberry élmények

2009.05.09. 10:48 Dodeszh

Az újságíró egy olyan állat, aki a hírekből él, és az információ mihamarabbi birtoklásáért mindenre képes. Ez nem feltétlen csak a "hasznos" (itt: majdan cikk-formában is megjelenő) információkra igaz, azt hiszem, nálunk ez egy életforma. Olyan, mint másnak a napi séta a kutyával, vagy a lányoknak a reggeli sminkelés, és ruha-válogatás a tükör előtt, stb.

Két napja használok a pannon jóvoltából egy Blackberry Boldot, illetve a hozzá kapcsolódó szolgáltatást. Az leveleim utólérnek! Leírva lehet, hogy "nem jön át", de tapasztalva az élmény frenetikus! És nem csak utólérnek a levelek, vagyis azonnal hozzájutok az információhoz, de képes vagyok azoka fel is dolgozni.

Persze, email megoldások már ezer éve léteznek mobiltelefonra: elindítom a telefonon a levelezőprogramot, csatlakozás, levelek letölése, megválaszolása, és az eredmény ugyan az. De az út egy kicsit más. Az előbbi példa ugyanis egy aktív cselekvéssort feltételez: megnyitom, letöltöm, stb. A Blackberry esetében az én oldalamról passzív a dolog: a levelek, az SMS-ekhez hasonlóan megérkeznek a telefonra, méghozzá igen szaporán. És nekem nem kell semmit tennem ennek érdekében. (Csak fizetnem, de ez majd egy későbbi poszt témája lesz, egyelőre eufória van, pofára esni ráérek majd akkor, ha megkapom a számlát.)

 

Címkék: személyes blackberry instant get

A bejegyzés trackback címe:

https://nonstopmobil.blog.hu/api/trackback/id/tr931110859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ytse 2009.05.10. 16:45:28

Ajánlom a Gmail mobil klienst. :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.11. 00:56:46

Erdekes, hogy mennyire nem jon at az embereknek, hogy mire kepes a mobiljuk. A hasznalhato (RIM altal 'push'-nak csufolt) e-mailt meg mindig a BB-hez koti mindenki. A felreertes kedveert en fejlesztokent szeretem a BB-t, de meglepo - es egyben ijeszto is - hogy az emberek fejeben meg mindig az van, hogy ha e-mail akkor BB.

Meglepo azert, mert pl. a Symbian keszulekekben (9210) 2001 ota van POP3+IMAP kliens. Pedig a 9210-ben meg csomag kapcsolt halozato eleres (GPRS) sem volt. A 7650-esben (2002) viszont mar volt. Ez termeszetesen azota is elerheto a Symbian keszulekekben. Egyszeruen megnyitod az imap postafiokot, es kesz. Utolernek a leveleid :).

Ijesztonek (BB-t is megcelzo fejlesztokent) azert ijeszto a jelenseg, mert igazabol a BB-vel egy csomo szopas van, es ha ez sem adja el, akkor nem tudom,hogy mi :). Eleve ott van az atveres/lehuzas amit te 'hozza kapcsolodo szolgaltatasnak' hivtal. Az semmi. Illetve egy atveres. Eladnak neked valamit, ami egy gprs/3g telefonnal olcsobban elerheto. Oda eleg egy sima adat elofizetes (vagy ha ritkan hasznalod, akkor az sem kell), itt pedig 2000Ft-ert kapod a nagy semmit. Pontosabban azt, hogy hasznalhatod a beepitett browsert es levelezoklienst. Mert annak sajat, nem szabvanyos kapcsolattipus kell (BIS). A dolog szepsege az, hogy a telpitett programok ezt nem fogjak tudni hasznalni, vagy kezzel beallitod a TCP access point settingsben (jol hangzik, mi?), vagy ha szerencsed van akkor az alkalmazas felismeri a halozatot es mukodni fog. Na most ezek a beallitasok alapbol rajta vannak minden keszuleken, kiveve a BB-ket. Na talald ki, hogy miert :(

Dodeszh · http://nonstopmobil.blog.hu 2009.05.11. 12:33:47

köszönöm a részletes komentet!

Lehet, hogy én voltam félreérthető, de nem szándékoztam összekeverni, összemosni a mobil e-mailt és a Blackberry-t. Persze, hogy van a legtöbb telefonban mail kliens, nem csak az üzleti telefonokban, ma már szinte mindegyikben. Hol benne a szoftverben, hol meg Java alapon, külön alkalmazásként.

Azt próbáltam hangsúlyozni, amiben a BB más. Nem vagyok fejlesztő, a mélységét nem ismerem a dolognak, de azt akartam csak kiemelni, hogy a BB esetében nekem nem kell ahhoz semmit tennem, hogy megkapjam a leveleimet. Nem kell egy szoftvert futtatnom a háttérben, ami megadott időközönként lekérdezi, nem kell nekem manuálisan csatlakoznom a mélkiszolgálóhoz, és megnézni, hogy történt-e változás. A BB esetében én passzív fél vagyok, a levelek jönek, mint az SMS-ek. Ez lényeges különbség.

Persze, push mail szolgáltatás is létezik másik, de kétségtelen, hogy a BB a legelterjedtebb.

süti beállítások módosítása